Onzekerheden

Waarschijnlijk heeft iedereen ze, onzekerheden. Het ene moment zijn ze erger dan het andere moment. Soms voel je je zelfverzekerd en het andere moment ben je nergens meer zeker over. Uiteindelijk wil je altijd zelfverzekerd zijn en geen onzekerheden meer hebben.
Dit is een doel wat ik altijd wil bereiken, maar nog nooit heb bereikt.
Mijn grootste onzekerheid is mijn lichaam. Ik voel me altijd te dik, te veel puisten, niet gespierd genoeg, gewoon niet mooi. Natuurlijk zijn er ook momenten dat ik me wel zelfverzekerd voel over mijn lichaam, dan vind ik dat ik er goed uit zie en dat er niks veranderd hoeft te worden, maar toch vind ik mijn lichaam over het algemeen niet mooi genoeg.
Ik wil graag afvallen en ben er al ontelbaar keer aan begonnen. Iedere keer denk ik dat het deze keer wel gaat lukken. Dan verlies ik een paar kilo, maar een week laten zit alles er weer bij.
Al mijn vriendinnen zijn mooi slank en hebben platte buikjes, en dan heb je mij. Dat ene bolletje vet op een groepsfoto, dat ene meisje met een net te groot hoofd. Meer puisten dan de rest, borsten en een kont, maar ook een buik. Iedere keer als er een groepsfoto of een selfie wordt gemaakt zie ik weer dat het bevestigd wordt, ik ben de dikkerd van mijn vriendinnen.
Als we naar een feestje gaan krijgen zij allemaal wel een keer aandacht van een jongen. Ook al wil ik geen vriendje of aandacht, toch vind ik het jammer dat ik dat soort aandacht nooit krijg. Ergens snap ik jongens ook wel, je hebt al mijn vriendinnen dus waarom zou je dan voor mij kiezen.

Het lijkt nu op ik heel ongelukkig ben en het leven misschien niet meer zie zitten. Dat valt wel mee. Er zijn ook momenten dat ik zeker ben van mezelf, dan boeit het me niet hoe mijn vriendinnen er uit zien, want ik zie er goed uit.
Alleen komen deze momenten minder voor dan de momenten dat ik onzeker ben over mijn lichaam.
Doe er dan wat aan! Zou je waarschijnlijk zeggen. Ja, je hebt gelijk. Ik ben nu 16, het is bijna echt zomervakantie, wat betekent dat ik oud genoeg ben om echt wat te gaan doen met dit lichaam en dat de tijd begint te dringen.

Reacties

Populaire berichten van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

tips tegen een saaie vakantie

Makkelijke school traktatie