Blogger zijn

Bloggen, het is tegenwoordig heel erg populair en groot worden wordt hierdoor steeds moeilijker. Zelf blog ik nu al meer dan een jaar! Dat is al best lang.
Daarom leek het me leuk om mijn ervaringen met bloggen te delen. Zodat, als je zelf ook wilt gaan bloggen je weet waar je op moet letten.
Zorg dat je het leuk vind
Het klinkt heel cliché maar het is echt niet bij iedere blogger zo. Je moet het echt leuk vinden om te schrijven, je mening te delen en open te zijn. Als je dit niet leuk vind zal het vies tegen vallen en dit zullen je lezers merken bij het lezen van je blogpost. Doe het niet voor anderen of omdat je groot wilt worden of om cadeautjes te krijgen. Dit gebeurt echt niet bij iedereen (niet bij mij iniedergeval).

Het kost tijd
Je kunt een blogpost echt niet zo maar even schrijven. Er zit veel tijd in, zeker meer dan anderhalf uur als je het goed wilt doen. Je gaat foto's maken, bewerken en uitzoeken. Je gaat informatie zoeken en bedenken wat je gaat schrijven. En dan moet je het ook nog gaan schrijven. Verwacht dus niet dat een blog iets kleins is wat je er even bij doet.

Je leert er veel van
Als ik terug kijk naar de tijd dat ik nog niet blogde merk ik dat ik beter ben geworden in sommige opzichten door bloggen. Zo leer je met bloggen plannen. Omdat je wel moet weten wanneer wat online moet en wanneer je wat gaat schrijven. Ook wordt je beter met schrijven en hierbij je mening vormen. Zo moet jij als je een review wilt schrijven wel je mening kunnen vormen en opschrijven. Daar wordt je door bloggen steeds beter in.

Niet altijd hoge bezoekers aantallen
Je bezoekers aantallen zijn zeker in het begin niet hoog. Zo lijkt het vaak wel in boeken of bij grote bloggers, maar nee. Ik ben nu al meer dan een jaar aan het bloggen en de bezoekers schuiven tussen 20 en 0. Het komt niet eens in de buurt van wat andere hebben. Maar dit maakt me niet uit. Ik vind het super leuk om te bloggen en blij het om die reden gewoon doen.

Het is best moeilijk vol te houden
Je denkt misschien dat het makkelijk is iedere dag een blogpost te maken maar dat valt vies tegen. Dat kun je wel bij mij zien... Leg je zelf dus niet deze missie op want daar wordt je alleen maar ongelukkig van.

Fijn om te doen
Zelf is dit zeker een punt waarom ik blog. Ik vind het heerlijk om lekker te schrijven of foto's te maken. Ik doe dan gewoon wat ik leuk vind het dat is echt heel fijn!

Dan waren dit de dingen die mij opvielen aan blogger zijn. Hopelijk hebben jullie er wat aan gehad. Dat jullie nu beter weten of dat bloggen iets voor je is.

Heb je nu ook een blog, laat het dan zeker achter in de reacties.

-X- Isa

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute