Mijn doelen om gezonder te zijn | Workout Wednesday

#bodygoals, dit is een voorbeeld van een hastag die je vaak onder foto's van modelen en andere slanke mensen ziet staan. Hier aan kan je dus zien dat veel mensen (vooral meiden) niet tevreden zijn met hun lichaam. En ik denk dat ik daar zeker aan mee doe. Maar ik ben wel iemand die vind dat je jezelf niet zomaar mag becritiseren zonder reden. Daarom vertel ik vandaag de dingen die ik met een gezonder leven wil veranderen om er beter uit te zien. En natuurlijk waarom. Hopelijk kunnen jullie er wat motivatie uit halen!
1. Gewicht verliezen
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die dit wilt. Gewicht verliezen en daarbij dus minder vet hebben.
Mijn doel is om het gewicht 55 kilo te halen (lager is ook goed), wat betekent dat ik nog 4 kilo moet verliezen.
Dit wil ik behalen omdat ik me niet prettig voel met het vet om me heen, vooral wanneer ik zit. Ook wil ik graag meer kleding durven dragen. Zoals strakke shirts of hempjes, hierbij heb ik het gevoel dat je nog meer vetrollen en zo ziet.

2. Minder puisten
Ik vind het heel mooi om te zien dat sommige mensen een perfect egale huid hebben en ik dan daar echt jaloers om worden. Geen puisten of oneffeheden, het lijkt me echt een droom!
Een voordeel van een egale huid is dat je minder make-up hoeft te dragen om een egaal effect te krijgen.
En ik ben daarnaast iemand die het heerlijk vind om puistjes uit te knijpen, wat natuurlijk voor littekens zorgt. Met minder puisten dus ook een egaaler gezicht in de toekomst.

Om te zorgen dat deze eerste 2 doelen waarheid worden ga ik minder eten en vooral gezonder eten. Ik ben zo iemand die een stuk of 5 koekjes achter elkaar naar binnen kan werken. Plus nog een keer 's avonds opscheppen en ook nog een toetje.
Dus dat wil ik een beetje verbeteren, minder koekjes, snoep, ijs en toetjes!

3. Sterker zijn
Persoonlijk vind ik een gespierd lichaam erg mooi. En dan bedoel ik geen bodybilder ofzo, maar juist een subtiele sixpack en sterke armen. Vooral de buik en armen vind ik mooi. Door dit te hebben krijg ik waarschijnlijk meer zelfvertrouwen door te weten dat je er goed uit ziet.

Dit doel wil ik berijken door meer te sporten (zo wil ik ook doel 1 berijken). Hardlopen doe ik veel  (dus cardio), maar ik wil nog meer kracht training doen om ook sterkere spieren te krijgen.

4. Minder stress
Ik merk dat ik sinds school weer begonnen is, veel stress heb. Met leren en huiswerk maken, maar ook met mijn blog. Mijn blog is iets wat ik graag doe en waar ik ook vooruit in wil gaan. Maar kan dat wel in combinatie met school. Zo werk ik de laatste tijd ook 's avonds veel aan mijn blog en school. Hierdoor krijg ik minder slaap en krijg ik de volgende dag minder gedaan.

Om dit probleem op te lossen wil ik beter gaan plannen en me meer aan mijn planningen houden. Zodat ik naast school ook de dingen kan doen die ik leuk vind.

Dan waren dit mijn doelen. Hopelijk hebben jullie er wat motivatie en inspiratie uit kunnen halen. Ik ben van plan om regelmatig te schrijven over mijn vooruitgang als je kijkt naar deze doelen.

Heb jij ook nog doelen om gezonder te worden? En hoe ga je die doelen werkelijkheid maken?

-X- Isa

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute