Memory monday #1 De DS

Het is iets wat ik vroeger onwijs leuk vond om te doen. En waarschien heb jij het ook gedaan. Eigenlijk ben je er nooit klaar mee. Tegen woordig zijn er allerlei nieuwe versies van, maar ik blijf gewoon bij het mooie oude model wat nog prima werkt! Ik heb hem nooit weg gedaan, want ja, je weet maar nooit wat je er later nog mee kan. Heb jij hem nog en speel je er nog wel eens op? De DS! In de vakantie heb ik er bijna iedere dag op gespeelt!

Toen ik een jaar of 8 was hem ik hem denk ik gekregen. Mijn DS, in de roze kleur. Later kocht ik er ook nog van de stikkers voor wat ik helemaal geweldig vond (vind). Ik heb nog altijd een TTds kaart waar je dan meerdere spelletjes op kunt zetten. En daarnaast heb ik ook nog een paar losse spellen.

Mijn favoriete spel was en is nog altijd Laura's Passie schooljufrouw. Ik vind dat spel nog altijd super leuk en heb het denk ik al wel 3 keer uitgepeelt.

Iedereen die ook een DS heeft of heeft gehad kent het wel, Pictochat. Je kon via je DS met mensen chatten die ook een DS hebben. Je kon tekeningen maken of "typen" (eigenlijk typte je nooit omdat dat heel lastig ging).

Daarnaast was het bij Pictochat altijd een doel om het hele schermpje zwart te krijgen. Dat ging makkelijker als je de texten en tekening van het bovenste scherm naar het onderste scherm verplaatste op elkaar.
Wooow dat klinkt in gewikkelt, maar als je het een keer gedaan hebt snap je hopelijk wat ik bedoel!


Toen ik een keer in het vliegtuig zat (lang geleden) hadden meerdere kinderen een DS mee. En we gingen met ze allen Pictochatten! Ook liepen er kinderen door de gang van het vliegtuig om te vertellen naar welke chatroom je moet gaan. Er werd ook gevraagt waar je wat en dat kon je gaan opstaan en zwaaien naar elkaar.
Dit is denk ik wel de leukste ervaring die ik heb gehad met mijn DS of met Pictochat!

Als het vakantie is speel vaak met mijn broertje of met vriendinnen Mario Kart. Ik zal toe geven dat ik er niet speciaal goed in ben, maar ik ga vooruit. Het is vooral leuk om dit samen met anderen te doen. Tegen elkaar of in teams.

De laatste tijd ben ik Mario en ik ga altijd voor de eerste plaats dus ik ben erg fanatiek. Maar om eerlijk te zijn ben ik regelmatig 8ste (laatste).

Als we het racen zat waren dat gaan we over naar mario party. In dit spel ben ik iets beter. Vooral het spel waarbei je bladeren opzij moet schuiven vind ik leuk om te doen.

Je kunt Mario party met vier mensen samen doen. En dan kan je op verschillende manieren tegen elkaar spelen waarbei je telkens andere minigames moet doen.
Aan het begin moet je ook altijd een popetje kiezen en bij ons is het altijd een gevecht wie Peche als eerst aan klikt en haar mag zijn!

Heb je nu ook al gelijk zin om je DS te gaan pakken en alle oude spelletjes te gaan spelen? Ik in iedergeval wel en ik denk dat ik zo ook nog even op mijn DS ga.

Heb je nog een DS thuis? En wat waren jou favoriete spelletjes om te spellen? En speel je nu nog wel eens op je DS?

-X- Isa

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute