City trip essentials

Shoppen is echt een grote hobby van mij. Maar ik vind het ook leuk om een stad te bekijken. Dit doe ik dan ook graag en nu het vakantie is ga ik zeker graag een dagje shoppen en een stad bekijken. En net als wanneer ik naar het strand ga, zijn er altijd een aantal dingen die ik echt niet mag vergeten.
Camera
Je komt in een stad waar je misschien nog nooit bent geweest of misschien is het wel een stad waar je gewoon heel veel van houd. Het is in dat geval altijd leuk om je herinneringen op te slaan. Zodat je later nog terug kunt denken aan dat leuke dagje.

Geld
Ja, het klinkt een beetje raar maar geld is toch altijd handig om mee te hebben als je een dagje weg gaat. En natuurlijk zeker als je gaat shoppen. En wanneer je niet gaat shoppen kun je ook gewoon een klein beetje geld mee nemen om bijvoorbeeld iets lekkers van eten te kopen.

Flesje water
Zelf vind ik water uit een winkel meestal niet heel goed koop. En zeker in een stad als Amsterdam zijn de prijzen erg hoog omdat mensen het toch wel kopen. Neem daarom altijd een flesje water of iets anders te drinken mee zodat je niet veel geld daar aan kwijt bent.

Accu voor je telefoon
Je hebt tegenwoordig van die makkelijk meeneembare accu's voor je telefoon. Dat is echt super handig. Het is misschien geen mega ramp als je mobiel op is maar het kan zo gebeuren dat er op dat moment iets met je gebeurt. Of dat je graag ergens een foto van wilt maken. En met zo'n accu kan je je mobiel gewoon opladen.

Makkelijke tas
Niks zo vervelend als een tas waar je alles in kwijt raakt. Daarom neem ik altijd een tas mee waarin al mijn spullen een eigen plekje hebben zodat alles makkelijk te vinden is. Zorg er daarnaast ook voor de je tas goed dicht kan door het gevaar van dieven.

Snack(s)
Het kan zo maar gebeuren dat je onwijze honger hebt en dat er op dat moment geen winkel met eten is. Neem daarom altijd een koekje, komkommer of een appel mee.

Haar elastiekje
Iets waar ik me onwijs aan kan irriteren is een bos klitterig haar dat de hele tijd voor mijn gezicht hangt. Of het waait heel hard en je haar gaat alle kanten op. Daarom neem ik altijd een haar elastiekje mee om mezelf te verlossen van deze kwelling.

Een kaart/google maps
Als je naar een stad gaat en je weet de weg niet perfect uit je hoofd is het altijd handig om een kaart mee te nemen. Maar ja wie heeft er tegenwoordig nog een echte papieren kaart van een stad nodig als er google maps bestaat? Zorg er dus voor dat je google maps op je mobiel hebt.

Deze dingen kan ik niet zeker niet vergeten als ik op een city tripje ga, welke spullen mag jij niet vergeten als je op een city trip gaat?

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute