I love the winter

'Ik wordt echt gek van al dat sneeuw' 'Brrrr het is echt ijs koud, hopelijk komt de zomer snel weer' 'Ik verlang naar zomer, deze kou ben ik nu wel zat'.
Dit soort "kreten" hoor ik de laatste tijd vaak. En soms zeg ik ook wel zo iets maar meestal niet. Bij mij gaat het meer van 'ik hou van de winter' 'Jeeh eindelijk sneeuw' 'Hopelijk kan ik dit jaar nog schaatsen!' En meestal wordt ik dan voor gek verklaard.
Maar echt ik hou van de sneeuw, de hagel, de kou, de regen, de bevroren slotjes en de harde wind.

 Natuurlijk hou ik niet voor niks van de winter. Er zijn een heleboel redenen voor. Zoals bijvoorbeeld dat je gezellig binnen kan zitten met een kop warme chocomel. En wanneer je thuis komt van school en je door de regen moest fietsen kan je nu lekker je onesie aan doen.

Misschien ligt het aan mij, maar in vind de winter ook super fascinerend om naar te kijken. Pas was er een kei harde hagel bui bij ons langs gekomen. Echt het was niet normaal! Gelukkig was ik al droog thuis en kon ik het met open mond bewonderen. Hoe kan er zo veel hagel vallen dat het er bij licht als sneeuw? En is het je weleens op gevallen dat er allerlei verschillende soorten sneeuw bestaan? De ene keer is het heel droog, daarna heel nat en vies, dan is het weer bijna hagel en soms is het perfect voor sneeuwballen!
Foto's van landschappen en bijzondere natuurgebieden vind ik prachtig. Hele zomerse foto's of juist nu heel winters. Hele landschappen vol met sneeuw of een groot meer bedekt met ijs. Prachtig om naar te kijken. Maar zulke mooie gebieden heb je niet overal, maar zelfs in je eigen achtertuin kan je prima foto's maken.

Met mijn snowboots aan en mijn camera in mijn hand ging ik de kou in. En wanneer er een aantal foto's zijn die lukken voel je niet kou echt niet meer.
Ook kwa kleding hou ik van de winter, een lekkere dikke trui en een warm vest, fuzzy sokken en een super zachte jogging broek. En wanneer je dan de deur uit moet zijn er natuurlijk ontelbaar veel schattige mutsen met matchende wanten en sjaals.
Als het dan uit eindelijk toch zomer wordt zal ik de winter niet missen, maar er wel naar uit kijken!

cold night, large sweater
warm tea, good book
soft socks
and a box of chocolate

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute