Mijn kinder "griezel verhalen" #1

 


Toen ik klein was vond ik het geweldig om te schrijven. Vooral griezel verhalen vond ik heel leuk. Maar denk nu maar niet dat het echt enge verhalen zijn ofzo, ik heb ze geschreven toen in ongeveer 7 jaar oud was (of misschien nog jonger). En het leek me leuk om een paar verhalen hier op mijn blog te zetten. Dus daarom hier verhaal 1: Het Spookhuis.

Geschreven door, Isa (mylifebyisa)
Er was eens een meisje genaamd Fleur. Ze was 5-en-een-half jaar oud. Ze was bij een vriendin wezen spelen en ging nu weer terug naar huis. Maar zonder dat ze het wist ging ze naar het verkeerde huis. Fleur kon niet bij de deur dus klopte ze hard op de deur. Maar ze wist nier dat dat een spookhuis was!
Vader Spook deed de deur open. Fleur schrok zich een hoedje en gilde hard. Maar bleef stokstijf staan. Vader Spook pakte haar op en nam haar mee naar binnen. Natuurlijk wilde Fleur naar huis dus ze spartelde wilt om uit de armen van vader Spook te komen, maar het lukte haar niet.
Vader Spook nam Fleur mee naar de woonkamer. Daar zat moeder Spook. Toen Fleur weer een beetje rustig was geworden vroeg moeder Spook aan Fleur wat haar naam was en of ze hier wil blijven wonen. Fleur dacht na, haar moeder was aardig maar deze mevrouw was nog veel aardiger. Dus Fleur zei zacht: 'Ik heet Fleur en ik wil hier blijven wonen'. 'Oke', antwoorden moeder Spook. 'Ga maar vast aan tafel zitten, we gaan zo eten. Bob, Bas eten!' 'Hebben jullie nog 2 kinderen?', vroeg Fleur aan moeder Spook. 'Ja, 2 jongen"s'.
'Mam, wie is dat?! Zij wit op mijn plek!', zei een van de jongens, dit was Bas. 'Ga weg'. 'Dat is Fleur, Bas', antwoorden moeder Spook.
'Is dat een nieuw zusje?', zei Bob. 'Maar je bent nooit zwanger geweest!' "Nee jongens, ze klopte op de deur en wilde graag bij ons wonen, dat is toch gezellig?'
'Fleur kan je een geheim bewaren? Onder die steen ligt onze geheime sleuten. Hij is gewoon van de voor deur. Maar wij worden vaak bestolen, dus dan is dit veiliger', zei vader Spook tegen Fleur. 'Ja, ik zal het geheim houden', antwoorden fleur. 
Na het eten ging iedereen naar bed, maar Fleur sloop naar beneden. Ze was toch een beetje bang en wilde graag terug naar huis. Ze sloop naar de steen met de sleutel en pakte de sleutel snel. Opeens klonken er voetstappen op de trap. Fleur legde de sten terug en hield de sleutel bij zich. En snel dook ze achter een stoel. 'Is daar iemand', vroeg Bob zachtjes. Hij wachte even maar ging toen weer terug naar boven. Fleur kwam achter de stoel vandaan en pakte al haar spullen.
Ze liep snel naar huis en klopte aan. Haar moeder deed open en omhelsde haar stevig. Natuurlijk wilde ze weten waar Fleur was geweest. Dus Fleur vertelde het hele verhaal. 'Hier ga ik een verhaal over schrijven', antwoorden haar moeder. En dat verhaal heb je nu gelezen.
 
Dit was dan mijn "griezel" verhaal. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute