Makkelijke school traktatie

 
Afgelopen woensdag (1 oktober) was ik jarig. En ik vind het altijd leuk om op school te trakteren ook al zit op de middelbare. Alleen vind ik het altijd zo saai om Kitkats of Marsen te trakteren, maar wat dan? Ik dacht aan cupcakes, maar dat is altijd zo veel werk. Dus ging ik voor mini cupcakes. Ze zijn heel makkelijk en snel te maken. En bijna iedereen lust ze wel!


 Dit is een heel simpel recept waarmee je snel veel cupcakes maakt.

Ingrediënten (voor ongeveer 40 cupcakejes):
  • 125gr boter
  • 125gr kristalsuiker
  • 125gr zelfrijzend bakmeel
  • 2 eieren

 Als we alle ingrediënten hebben kunnen we snel beginnen aan het beslag:
  1. Verwarm de oven voor op 200 graden
  2. Doe de boter in een kom en mix dit tot een zachte massa
  3. Voeg bij de boter de suiker toe
  4. Als dat gemixt is gaan daar 2 twee eieren bij
  5. En als laatste het bloem. Pas op dat je niet gelijk begint te mixen want dan stuift alles de lucht in!
Wanneer het beslag klaar is gaan we beginnen aan het echte werk.

6. Vul een blik voor mini cupcakes met mini vormpjes. Ik raad het aan om de te doen want anders zakken ze heel erg naar buiten.

 
7. Vul de vormpjes met het beslag
 
 
8. Doe de cupakes voor 10-15 minuten in de oven. Let er goed op of dat ze al gaar zijn en haal ze er dan uit
9. Dan zijn de cupcakejes eindelijk klaar. Haal ze uit het blik en laat ze even afkoelen.
 


Dit was het recept dan alweer. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en op ideeën zijn gekomen.
Als laatste vroeg ik me af of het jullie leuk lijkt als ik een verjaardag shoplog doe?
 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute