Back to school tag


Vandaag heb ik voor jullie de back to school tag! Ik heb deze tag voor het eerst gezien bij alwaysxbeyourself op youtube, klik hier voor haar video.


1. Naar welke klas ga je?
Ik ga naar 3 vwo.

2. Wat vind je het leukst en het minst leuk aan school?
Het leukst vind ik gezellig met vriendinnen zijn, gezellig kletsen. Ook vind het de vakken tekenen en handvaardigheid altijd leuk om te doen.
Het minst leuk aan school vind ik huiswerk en leren. Want ja het is toch veel handiger als je alles gelijk weet en iemand anders je huiswerk maakt ;).

3. Wanneer moet je weer naar school?
Ik moet dinsdag 2 september weer naar school. Als laatste van de rest van Nederland!

4.Hoe laat word je wakker?
Mijn wekker staat meestal om half 7, soms staat hij eerder zodat ik nog wat huiswerk moet door kijken. Nadat mijn wekker om half 7 is gegaan blijf ik altijd nog een half uur liggen om wakker te worden, dan kijk ik youtube filmpjes op luister ik naar de radio. Ik vind het gewoon fijn om langzaam wakker te worden.

5. Hoe lang doe je er over om je klaar te maken voor school?
Nadat ik uit bed ben gekomen kleed ik me aan en ga ik naar beneden om te ontbijten en de krant (7days) te lezen. Daar ben ik ongeveer 20 minuten mee bezig. Daarna ga ik mijn tanden poetsen en opmaken, daar doe ik ook ongeveer 20 minuten over. Als ik dat heb gedaan ga ik mijn school tas inpakken en zorg ik dat ik niks vergeet. Dan is het vaak alweer 10 over 8 en ga ik naar school.

6. Waar heb je zin in?
Ik heb er zin in om weer gezellig met mijn vriendinnen te zijn en gezellig met de klas.

7. Waar koop jij je school spullen?
Ik koop mijn school spullen op verschillende plekken, meestal bij de HEMA en de V&D. Maar ik koop ook dingen bij de Bladzijde en andere winkels als ik toevallig iets leuks zie.

 
8. Broek of rok?
Ik draag meestal een broek omdat je die altijd kan dragen, met koud en warm weer(korte broek). Maar ik vind rokjes ook heel erg leuk, die draag ik in de zomer ook vaak naar school, voor in de winter en herfst vind ik ze te koud.
 
9. Rugzak of handtas?
Ik heb meestal mijn Eastpak rugzak mee naar school. Een rugzak vind ik gewoon ontzettend fijn want bij een handtas moet je dat ding altijd zo irritant tillen en daar heb ik geen zin in. En in een rugzak past veel. Maar naast mijn Eastpak heb ik nog meer tassen voor school, want ik vind het mega leuk om te kunnen variëren in tassen. Daarom heb ik nog een nep leren lerarentas die ik heb gekocht in Camden Town in London. En een andere rugzak van de Primark. Deze twee tassen gebruik ik meestal als ik minder boeken heb.

10. 3 musthaves  voor school
  • Zorg dat je altijd een schrift bij je hebt om iets in op te schrijven, gewoon een leeg random schrift. Ik zelf moet namelijk altijd papiertjes van mensen lenen voor aantekeningen omdat ik mijn schrift ben vergeten.
  • Een pen is ook handig om mee te nemen en het liefst twee want soms raak je er een kwijt (ik heel vaak). En zonder een pen kom je nergens op school.
  • En het is handig om een haarborstel mee te nemen. Het is altijd handig als het heeft geregend of als er iets anders met je haar gebeurt.
11. Beste tip voor school?
Maak altijd/zo vaak mogelijk je huiswerk. Het klink misschien raar en niet echt als een tip maar dat is het wel want ik weet dan er veel mensen zijn die hun huiswerk niet maken of niet helemaal af, maar doe het nou wel! Als je je huiswerk maakt leer je ook tegelijk er tijd, doordat je vragen beantwoord over de stof en antwoorden moet opzoeken en dus de tekst leest. Hierdoor leer je eigenlijk ook gelijk en gaat het leren daarna ook makenlijker. En het is ook handig zodat je weet of dat je iets niet begrijpt en daar kun je dan later in de les nog vragen over stellen.

12. Welke agenda heb je?
Ik heb een hele simpele agenda van de HEMA. Hij is grijs van buiten en van binnen, maar hij is wel ontzettend handig. Er staat namelijk een overzicht van elke maand in. In zo'n overzicht kun je toetsen schrijven of anderen afspraken zodat je handig in een oogopslag kunt zien wanner je toetsen hebt of wanneer je nog kunt afspreken.


 
 Dit was de tag alweer ik hoop dat jullie het een leuke tag vonden. Ik zou het heel leuk vinden om de andwoorten van jullie ook te horen, hier beneden in de reacties.



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

10 favoriete youtubers (Engelstalig)

Monchoutaart recept

Motivatie Qoute